Treceți la conținutul principal

E timpul să începem o viaţă sănătoasă

Sărbătorile au trecut, iar tu eşti total nemulţumită de felul în care arăţi cu cele câteva kilograme în plus. Nu e cazul să te panichezi. Să-ţi propui să le dai jos în doar două săptămâni este cea mai mare greşeală. Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să-ţi faci abonament la sală sau la piscină.

Dacă ţi se pare prea scump, o soluţie ar fi să faci o mică investiţie şi să-ţi cumperi un aparat de fitness pentru acasă. Dar dacă ai cheltuit prea mult în luna decembrie şi nu mai ai banii necesari pentru asta, rămâne oricând valabilă soluţia alergatului pe pistă, în parc, şi chiar cea a plimbărilor lungi prin oraş, dar neapărat în ritm rapid.

Al doilea sfat este să nu tai drastic caloriile zilnice. O dietă strictă îi va da organismul peste cap. În plus, te va face să te simţi nefericită şi o vei abandona curând. Mult mai înţelept este să mănânci sănătos.

Un regim de viaţă sănătos presupune un mic dejun consistent, care să conţină neapărat şi cerale integrale, fie sub formă de fulgi, fie sub formă de pâine integrală. Fulgii (patru linguri ar trebui să fie de-ajuns) se pot mânca cu lapte sau, mai bine, cu iaurt slab, iar pâinea (două felii), cu două ouă fierte sau cu 100 grame de şuncă slabă sau cu 50 grame de brânză (dar nu caşcaval).

La prânz, nu trebuie să lipsească legumele, carnea slabă şi carbohidraţii, fiecare reprezentînd cam o treime din meniu, adică aproximativ 150 grame. Legumele trebuie să fie crude, sub formă de salată, sau gătite la aburi, carnea - fiartă sau preparată la aburi, iar cartofii fierţi sau copţi, în niciun caz prăjiţi. Cartofii pot fi înlocuiţi cu paste integrale sau orez brun.

Seara renunţăm la carbohidraţi. Se poate mânca o roşie cu 50 grame de brânză (nu caşcaval) sau o salată de verdeţuri cu 50 grame ton în suc propriu sau cu 100 grame şuncă slabă. Se poate opta, de asemenea, pentru salate de morcovi cu măr, sfeclă roşie cu măr sau ţelină cu măr.

Între mese se vor lua mici gustări, formate din unul sau două fructe, dacă vorbim despre mere, portocale sau kiwi, sau dintr-o banană dimineaţa şi o jumătate de banană după-amiaza. Gustările din fructe pot fi înlocuite cu 5-6 sâmburi de nucă sau migdale sau cu 4 biscuiţi săraţi şi un iaurt mic slab.
Este foarte importantă o bună hidratare şi, mai ales, hotărârea de a nu abandona acest regim alimentar sănătos, care de altfel, nu este foarte frustrant.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Condimente pentru pizza: 8 idei delicioase

Pizza se naște ca o mâncare  din popor din cauza simplității materiilor prime folosite atât pentru a face aluatul, cat si pentru a combina condimentele care poate satisface si atrage chiar și regii. De-a lungul timpului, această mâncare a fost adesea văzută ca o mâncare aproape improvizată, plasată în fundal în comparație cu alte feluri de mâncare fină de gastronomie națională; acum însă pizza  poartă  haine noi, se potrivește chiar printre preferintele gurmanzilor.

Pizza este perfectă atunci când este îmbogățită de condimente simple, dar este, de asemenea, capabilă să uimească ca un vehicul versatil de excelență gastronomică. Există, totuși, unele toppinguri  care sunt adevărate pietre de temelie, clasice, atemporale sau un mariaj al gusturilor.

Pentru o Pizza Margherita autentică - roșii decojite, ulei de măsline extra virgin, mozzarela din lapte de vacă numită fiordilatte, busuioc: sunt ABC-ul  pentru o margherita de calitate. Regina pizzelor își găsește punctul forte în simplita…

Care vor fi tendinţele culinare în 2018

Pinterest, site-ul care inspiră milioane de utilizatori în materie de modă, design interior, alimentaţie, vacanţe, a dat publicităţii câteva preparate despre care crede că vor fi la modă în 2018. Bazându-se pe analiza căutărilor celor peste 200 de milioane de utilizatori au ajuns la câteva concluzii interesante.

Articolul complet, aici: http://www.descopera.ro/dnews/16911446-care-vor-fi-tendintele-culinare-in-2018

Doar cateva exemple:

Super cafelele
Cafelelor li s-au adăugat din ce în ce mai des arome care să le potenţeze beneficiile. De exemplu, diverse tipuri de proteine pudră sau colagen sunt puse în cafea. Pasionaţii de cafea merg şi mai departe şi adaugă în băutura lor preferată banane sau fulgi de ovăz transformând-o într-un smoothie.

Aromele marocane
Potrivit Pinterest, postările despre alimente marocane au crescut anul trecut cu 2579 procente. Utilizatorii au căutat chimen, cardamon, coriandru, măsline, lămâi murate sau mâncăruri înăbuşite.

Proteinele de origine vegetală
Nu toate…