Treceți la conținutul principal

Am vrut să ţin o dietă sănătoasă şi nu am ajuns la nicio concluzie

Oricât ţi-ai dori să duci o viaţă sănătoasă, urmând fiecare sfat dat de specialişti cu privire la o dietă echilibrată, acest lucru pare uneori imposibil. În presă găseşti zilnic câte un sfat despre ce e bine şi ce nu e bine să mănânci. Problema e că ceea ce nutriţioniştii spun azi că e o mâncare sănătoasă, s-ar putea ca mâine să nu mai recomande. Pe de altă parte, lumea, în general, şi România, în special, s-au umplut în ultimii ani de nutriţionişti, şi fiecare are propria părere cu privire la o dietă sănătoasă.
Până nu demult ni se spunea să nu cumva să mâncăm carne de porc, pentru că e grasă şi nesănătoasă. De curând am citit o părere contrară, precum şi faptul că e mult mai bine să mănânci carne de porc, decât carne de vită. Desigur, cel mai bine e să mănânci carne de pasăre, însă ştim cu toţii că puii sunt îndopaţi cu antibiotice. Rămâne peştele, foarte sănătos atâta timp cât nu trăieşte în ape poluate. Eventual, dacă e crescut în cadă.

Până de curând ni se recomanda să bem lapte degresat, pentru că, nu-i aşa, prezintă mai puţine riscuri pentru organism. Colesterolul este un Bau-bau de care, după o anumită vârstă, fugim cu toţii. De puţină vreme a apărut în eter informaţia cum că laptele ar trebui băut nedegresat, pentru că astfel este mult mai sănătos.

Legumele şi fructele sunt recomandate de toată lumea. Sunt sănătate curată, ni se spune. “Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic fructe şi legume”. Dar nu şi citrice, care sunt tratate cu substanţe chimice periculoase. Nici roşii, care sunt colorate artificial. Nici pepeni, care sunt umpluţi cu apă în mod artificial. Şi aşa mai departe.

Ca să fii sănătos, trebuie să bei zilnic cel puţin doi litri de apă. Cu asta, toată lumea era de acord până deunăzi. Există chiar şi o campanie de informare publică în această direcţie. Dar ce credeţi că am citit în urmă cu câteva săptămâni? Da, aţi ghicit: apa prea multă strică. Mai exact, duce la boli de rinichi. Să vezi şi să nu crezi.

Aşa că nu prea mai ştii ce să mănânci. Deocamdată, toţi nutriţioniştii sunt de acord că zahărul şi făina albă nu sunt alimente de dorit. Nici margarina. Măcar ştim că pe acestea trebuie să le evităm. În rest, doar legume şi fructe din grădina proprie, dacă avem norocul să trăim undeva departe de poluare. Şi cu un pahar de vin roşu, dar numai după ce nutriţioniştii se vor pune de acord că el e benefic şi nu provoacă cancer.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Vara, la terasă

A venit vara. Terasele sunt pline. Când se lasă seara, se aud clinchete. De halbe, de furculițe lovite de farfurii. Berea și pizza sunt în top. E drept, sunt și câteva dudui care preferă salata. Numai că salata nu merge cu bere. Așa că beau apă plată cu lămâie. Un meniu potrivit pentru doamnele și domnișoarele obsedate de numărul de calorii îngurgitate. Pentru oamenii de gașcă, însă, există un alt meniu. Pizza și bere, cum spuneam. Bine, mai sunt și cei care cer platourile acelea imense cu cărnuri. Mici, bacon, cârnați, chestii. Nu spun, merg și acelea cu bere. Sunt okeiuțe. Dar pizza rămâne prima în topul preferințelor. Pizza place tuturor. De la copii la bătrâni. Femei și bărbați. „Carnivori” și vegetarieni. Toți salivează când aud de pizza. De altfel, nimeni nu spune „mergem la o salată”. Nici măcar „mergem la un cârnat”. Dar toată lumea a spus cel puțin o dată în viață „mergem la pizza”. E atât de firesc! Pizza merge atunci când ieși cu familia. Dar și atunci când ieși cu gașca

Pauza de pizza

Când am fost în Franța, cel mai tare m-a impresionat religiozitatea cu care se respectă siesta. Între orele 12 și 14, toată lumea este în pauză de masă. Practic, o țară întreagă este paralizată timp de două ore. În afară de restaurante și magazine, totul este închis: oamenii trebuie să mănânce și să se odihnească. În România, un astfel de obicei lipsește cu desăvârșire. Dar, cum tot oameni suntem și noi, trebuie să mâncăm în intervalul celor opt ore, cât se presupune că stăm la serviciu. Așa că furăm niște timp din program și, mai pe față, mai pe ascuns, ciugulim câte ceva. Că e vorba de un sandvici sau de o masă copioasă, asta depinde de la caz la caz, în funcție de buget, de pofta de mâncare, de tupeu și, nu în ultimul rând, de șefi. Dacă vrei să mănânci bine și să-ți oferi o jumătate de oră de bucurie, este foarte probabil că vei comanda  o pizza. Ea are avantajul că este concomitent un aliment simplu și bogat, cu un buchet de arome care îți dă senzația mâncării bine gătite, și ca

Care vor fi tendinţele culinare în 2018

Pinterest, site-ul care inspiră milioane de utilizatori în materie de modă, design interior, alimentaţie, vacanţe, a dat publicităţii câteva preparate despre care crede că vor fi la modă în 2018. Bazându-se pe analiza căutărilor celor peste 200 de milioane de utilizatori au ajuns la câteva concluzii interesante. Articolul complet, aici: http://www.descopera.ro/dnews/16911446-care-vor-fi-tendintele-culinare-in-2018 Doar cateva exemple: Super cafelele Cafelelor li s-au adăugat din ce în ce mai des arome care să le potenţeze beneficiile. De exemplu, diverse tipuri de proteine pudră sau colagen sunt puse în cafea. Pasionaţii de cafea merg şi mai departe şi adaugă în băutura lor preferată banane sau fulgi de ovăz transformând-o într-un smoothie. Aromele marocane Potrivit Pinterest, postările despre alimente marocane au crescut anul trecut cu 2579 procente. Utilizatorii au căutat chimen, cardamon, coriandru, măsline, lămâi murate sau mâncăruri înăbuşite. Proteinele de origine veg