Treceți la conținutul principal

Sfaturi pentru femeia ocupată: mai bine o pizza cinstită decât semipreparate

Au trecut vremurile în care o femeie era judecată după priceperea ei la treburile casei, după ascultarea pe care i-o dădea soţului şi după numărul de copii pe care îi năştea şi creştea. După o luptă susţinută de emancipare a femeii, după ce fetele au început să beneficieze de aceeaşi educaţie precum băieţii, după ce femeile au primit joburi decente şi drept de vot, lucrurile arată mai bine azi. Nu perfect, pentru că încă există discriminări în ceea ce priveşte salarizarea, încă există scandaluri de hărţuire sexuală, încă există, în România, cazuri oribile de femei ucise de soţii lor din gelozie. Există, desigur, o mulţime de situaţii disperate în comunităţile marginalizate, cazuri de femei care nu ştiu ce este contracepţia, familii care se luptă cu sărăcia cruntă, cu violenţa soţilor, femei care nu au avut parte de educaţie şi care nu reuşesc să obţină un loc de muncă. Dar nu ne vom referi aici la acestea, nici la situaţiile din alte ţări, unde drepturile femeilor sunt încălcate în mod flagrant şi revoltător.

Pentru femeia medie din România, trăitoare la oraş, cu o educaţie bună şi un salariu decent, vremurile nu sunt atât de rele. Ea îşi permite, dacă doreşte, să se dedice carierei, să avanseze în funcţie, să capete prestigiu şi să fie remunerată mai bine. Găsim în România femei-manager, femei de afaceri, femei-directori de instituţii respectate şi apreciate. Desigur, astfel de funcţii cer adesea să lucrezi peste program, să petreci ore multe la birou, la telefon şi la computer, adică mai puţin timp acasă. Aşadar, aceste femei nu vor reuşi să fie gospodine prea bune, pentru că, orice ai face, ziua are doar 24 de ore. Unele dintre ele îşi vor angaja menajere. Altele, poate, vor apela la ajutorul mamei sau al soacrei. Iar altele vor găti mai puţin, luând adesea masa la restaurant sau chiar la birou.

Felul în care ne trăim viaţa este opţiunea fiecăreia dintre noi. Atâta timp cât viaţa noastră ne oferă satisfacţii, totul este perfect. Dacă familia ne face fericite, ne vom dedica cât mai mult timp familiei; dacă jobul ne aduce împliniri, ne vom petrece cât mai mult timp muncind. Uneori e greu să împaci ambele ipostaze.

Ar fi bine, însă, ca în ambele situaţii să ne gândim la sănătatea noastră. Să dormim suficient, să facem mişcare zilnic, să mâncăm sănătos. Pentru femeile ocupate, semipreparatele reprezintă o opţiune atrăgătoare. Supermarketurile sunt pline de astfel de produse, care mai de care mai apetisante şi mai uşor de gătit. Cele mai multe dintre ele se introduc în cuptor şi sunt gata în câteva minute. Rapid şi uşor. Dar nu ar strica să aruncaţi o privire pe etichetă. Cu siguranţă, veţi avea surprize. Şi, poate, a doua oară vă veţi gândi mai mult înainte de a pune în coş produsul respectiv.

Există mâncăruri nesofisticate, care se gătesc uşor şi rapid. Mâncăruri sănătoase, precum pizza (blatul se poate cumpăra de la supermarket, sau se pot folosi felii de pîine), soté-urile din legume, supele de linte sau de roşii, carnea de pui înăbuşită sau peştele la cuptor. Chiar şi o mămăligă cu brânză şi bucăţele de cârnaţi este mai sănătoasă decât semipreparatele, care au, inevitabil, conservanţi şi arome artificiale neprietenoase cu sănătatea, precum și cantități impresionante de grăsimi. Dacă nu aveţi chef să gătiţi, sau sunteţi prea obosite pentru asta, faceţi-vă o salată cu roşii, spanac baby, mozzarella, măsline şi ton, peste care potriviţi un dressing din muştar, gălbenuş fiert de ou şi ulei, sau, pur şi simplu, puţină lămâie, ulei de măsline şi sare. Va fi o cină sănătoasă, care nu vă va afecta silueta, şi pe care o veţi prepara în doar câteva minute.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Condimente pentru pizza: 8 idei delicioase

Pizza se naște ca o mâncare  din popor din cauza simplității materiilor prime folosite atât pentru a face aluatul, cat si pentru a combina condimentele care poate satisface si atrage chiar și regii. De-a lungul timpului, această mâncare a fost adesea văzută ca o mâncare aproape improvizată, plasată în fundal în comparație cu alte feluri de mâncare fină de gastronomie națională; acum însă pizza  poartă  haine noi, se potrivește chiar printre preferintele gurmanzilor.

Pizza este perfectă atunci când este îmbogățită de condimente simple, dar este, de asemenea, capabilă să uimească ca un vehicul versatil de excelență gastronomică. Există, totuși, unele toppinguri  care sunt adevărate pietre de temelie, clasice, atemporale sau un mariaj al gusturilor.

Pentru o Pizza Margherita autentică - roșii decojite, ulei de măsline extra virgin, mozzarela din lapte de vacă numită fiordilatte, busuioc: sunt ABC-ul  pentru o margherita de calitate. Regina pizzelor își găsește punctul forte în simplita…

Care vor fi tendinţele culinare în 2018

Pinterest, site-ul care inspiră milioane de utilizatori în materie de modă, design interior, alimentaţie, vacanţe, a dat publicităţii câteva preparate despre care crede că vor fi la modă în 2018. Bazându-se pe analiza căutărilor celor peste 200 de milioane de utilizatori au ajuns la câteva concluzii interesante.

Articolul complet, aici: http://www.descopera.ro/dnews/16911446-care-vor-fi-tendintele-culinare-in-2018

Doar cateva exemple:

Super cafelele
Cafelelor li s-au adăugat din ce în ce mai des arome care să le potenţeze beneficiile. De exemplu, diverse tipuri de proteine pudră sau colagen sunt puse în cafea. Pasionaţii de cafea merg şi mai departe şi adaugă în băutura lor preferată banane sau fulgi de ovăz transformând-o într-un smoothie.

Aromele marocane
Potrivit Pinterest, postările despre alimente marocane au crescut anul trecut cu 2579 procente. Utilizatorii au căutat chimen, cardamon, coriandru, măsline, lămâi murate sau mâncăruri înăbuşite.

Proteinele de origine vegetală
Nu toate…

E timpul să începem o viaţă sănătoasă

Sărbătorile au trecut, iar tu eşti total nemulţumită de felul în care arăţi cu cele câteva kilograme în plus. Nu e cazul să te panichezi. Să-ţi propui să le dai jos în doar două săptămâni este cea mai mare greşeală. Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să-ţi faci abonament la sală sau la piscină.

Dacă ţi se pare prea scump, o soluţie ar fi să faci o mică investiţie şi să-ţi cumperi un aparat de fitness pentru acasă. Dar dacă ai cheltuit prea mult în luna decembrie şi nu mai ai banii necesari pentru asta, rămâne oricând valabilă soluţia alergatului pe pistă, în parc, şi chiar cea a plimbărilor lungi prin oraş, dar neapărat în ritm rapid.

Al doilea sfat este să nu tai drastic caloriile zilnice. O dietă strictă îi va da organismul peste cap. În plus, te va face să te simţi nefericită şi o vei abandona curând. Mult mai înţelept este să mănânci sănătos.

Un regim de viaţă sănătos presupune un mic dejun consistent, care să conţină neapărat şi cerale integrale, fie sub formă de fulgi…